Banánový chia pudink s čokoládou

Dnes trochu odlehčím a nabídnu vám recept na banánový chia pudink s čokoládou.

Jeden z nejsnadnějších receptů na přípravu vůbec. A přitom tak dobrý. Díky chia semínkům zdravý a výživný. Totéž i díky banánu, který zde navíc slouží jako skvělé přírodní sladidlo.

Trochu sladké chuti dodává i čokoláda, ale vzhledem k tomu, že je hořká, toho cukru není příliš. Hlavně pokud sáhnete po kvalitní čokoládě, pudink si její plnou chutí značně vylepšíte. Pro bezlepkovou verzi pudinku je pak třeba si pohlídat, aby čokoláda byla bez lepku.

A co se mléka týká, zvolte variantu, která vám nejvíce vyhovuje. A je jedno, zda jde o mléko živočišné, či nějakou rostlinnou alternativu. Mně například moc chutná kombinace ovesného mléka s kokosovým.

Nic dalšího už nepotřebujete. Vlastně jen malou dávku trpělivosti, než pudink ztuhne. Pak už se jen mlsá.

Dobrou chuť!

BANÁNOVÝ CHIA PUDINK S ČOKOLÁDOU

INGREDIENCE

(1 hrnek = 250 ml)

Na 3-4 poháry:
30 g hořké čokolády, rozpuštěné a trochu zchladlé (já dávám s obsahem kakaa 70 %)
2 hrnky (500 ml) mléka (druh mléka dle libosti, já dávám ráda například 1:1 ovesné a kokosové)
1 banán, spíše velký a dobře prozrálý pro sladší chuť
½ hrnku (100 g, 125 ml) chia semínek

POSTUP

  1. V nádobě vhodné na mixování vymíchejte rozpuštěnou čokoládu s mlékem, přidejte banán a tyčovým mixérem rozmixujte dohladka.
  2. Do mléka přidejte chia semínka a metličkou prošlehejte. Pak směs rozdělte do pohárů nebo misek.
  3. Každý pohár zakryjte alobalem a dejte do lednice ztuhnout (několik hodin, klidně i přes noc).
  4. Chia pudink podávejte ozdobený ovocem, čokoládou, oříšky apod.

Uvedené množství ingrediencí postačí na cca 3-4 porce pudinku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *